tisdag 4 augusti 2009

Projekt fylla på höstgarderob påbörjad


Ljusblå velourbyxor med blå revärer i sidan. Det blev supertufft på! Modellen är från myssel (tack Maria!) med något förkortade ben. Tyget är från S&S, det blå bomullsbandet köpt på vanlig affär tror jag, hittade det i lådan *s*.

Tröjan är helt underbar! Färgkombinationen blev kanon. Apor från Mjuka Tyger, den randiga trikån är från S&S, mudden även den från S&S. Meedom strl 4 år, raglanmodellen.




Röda velourbyxor, dessa även efter mönster från myssel. S&S har den röda velouren. Tycker mycket om kombibationen rött/ljusblått så en tröja i den fina 'soltrikån' fick röda sömmar och röda muddar för att passa med byxorna. Meedom raglan strl 4 år på den med. Tröjan skall tuffas till det lite med något stryka-på-märke.

Har även på g ett par manchesterbyxor med knäförstärkning. Dessa är i brunt och komemr få brun mudd nedtill och resår i midjan. Pirattyg-karamellen suger jag på ett tag till...

I dag har jag sytt till systerdotter E som fyller 2 på lördag, visar den klädhögen efter överlämnadet. Kan bara säga att jag är oerhört nöjd!

3 kommentarer:

Maria sa...

Snyggt! Vad fint det var aptyget. Det köpte inte jag. :-(
/Maria (Myssel)

od Andulky sa...

Vad mycket fint!!

cia sa...

Å aptröjan blev ju bara underbart snygg!!!
*Ska inte köpa mer tyg nu;-)*